Stempas
Om te kunnen stemmen heeft u een stempas en een geldig identiteitsbewijs nodig. De stempas krijgt u ongeveer 3 weken voor de verkiezing met de post thuisgestuurd. U krijgt de stempas op het adres waar u op 15 september 2025 staat ingeschreven. Bewaar uw stempas goed. U heeft de stempas nodig om te stemmen op 29 oktober 2025.
Stempas niet ontvangen, kwijt of beschadigd?
Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen. Dit kan op 3 manieren: online, aan de balie in het stadhuis of schriftelijk.
Online aanvragen
U kunt een nieuwe stempas online aanvragen vanaf 13 oktober tot en met vrijdag 24 oktober 2025.
Ga naar nieuwe stempas online aanvragen
Aan de balie aanvragen
- Kom met uw identiteitsbewijs op werkdagen naar de balies van Burgerzaken in het stadhuis. Bekijk de openingstijden van Burgerzaken.
- Een nieuwe stempas kunt u tot uiterlijk dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur aan de balie aanvragen.
- U krijgt de nieuwe stempas direct mee.
Schriftelijk aanvragen
- Download het aanvraagformulier voor een nieuwe stempas (model J-8)
- Vul het formulier in en zet uw handtekening onderaan op het aanvraagformulier.
- Stuur het ingevulde formulier en een kopie van uw identiteitsbewijs via e-mail of post naar ons op:
- E-mail: bureauverkiezingen@lelystad.nl
- Post: Gemeente Lelystad, t.a.v. Bureau Verkiezingen, Postbus 91, 8200 AB Lelystad.
- U krijgt de stempas binnen 5 werkdagen via de post toegestuurd.
Uw nieuwe stempas op tijd binnen
Wilt u zeker weten dat u op tijd uw vervangende stempas heeft? Kom dan naar de balies van Burgerzaken in het stadhuis. U krijgt uw nieuwe stempas dan direct mee.
- Aanmelden als teller
- Verkiezingen in gewone taal
- Stembureaus
- Wie mag stemmen
- Kandidatenlijsten
- Stempas
- Kiezerspas
- Iemand machtigen
- Stemmen vanuit het buitenland
- Stemmen met visuele beperking
- Stemmen met auditieve beperking
- Informatie voor politieke partijen
- Register partijnamen
- Verkiezingsuitslagen
- Contact
- Archief Verkiezingen