Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Fixi houdt uw buurt schoon en veilig

Ziet u een kapotte lantaarnpaal, losse stoeptegel of grof zwerfafval in de stad? Of werkt iets niet goed? Geef dit dan aan ons door via de Fixi-app, de Fixi-website of telefonisch. Een foto voegt u makkelijk aan uw melding toe. Wij lossen het probleem daarna zo snel mogelijk op.

U kunt uw melding op 3 manieren aan ons doorgeven

    1. Via de Fixi-App. Deze download u gratis in de App Store (iOS) en Google Play Store (Android). U vult één keer uw persoonlijke gegevens in. Hiermee maakt u snel nieuwe meldingen. Daarna ziet u alle meldingen in uw buurt. Hoe het met uw melding gaat, volgt u via de app.
    2. Via de Fixi-website. Een account is hiervoor niet nodig. Dit kan wel door in te loggen via bijvoorbeeld de Fixi-app of Google+. Daarna ziet u op de kaart snel andere meldingen in de buurt. Wilt u zien hoe het met uw melding staat? Geef dan uw e-mailadres door bij de melding. Dit adres wordt niet openbaar en gebruiken wij alleen voor contact met u over de melding. 
    3. Via telefoonnummer 14 0320. Dit kan tijdens de openingstijden van het Stadhuis. Een medewerker voert uw melding dan in via Fixi. Buiten kantoortijden kunt u spoedmeldingen  ook 24 uur per dag via dit nummer doorgeven. 

Hoe snel wij uw melding oplossen

Dit is bij iedere melding anders. Bij gevaarlijke situaties starten we meteen. Bij andere meldingen hoort u meestal binnen twee werkdagen van ons. Als het kan lossen we het probleem ook snel op. Soms hebben we een aannemer nodig of combineren we meerdere klussen. Het kan ook zijn dat we uw melding meenemen in een geplande onderhoudsronde. Meldingen in het weekend bekijken we op maandag.

Voorbeelden van meldingen in de openbare ruimte

  • Kapotte of losse stoeptegels
  • Kapotte lantaarnpaal of kapot verkeerslicht
  • Kapotte of vieze picknickbankjes, borden of speeltoestellen
  • Kapotte of volle prullenbak (niet voor ondergrondse containers)
  • Grof zwerfafval of afval naast of bij een container
  • Moeilijke doorgang voor een rolstoel
  • Problemen met het riool
  • Overlast van openbaar groen
  • Overlast van hondenpoep
  • Overlast van (dode) dieren op straat
  • Oude, kapotte fietsen of boten

Meldingen in uw buurt ziet u op de kaart

Hier staat wat er al gemeld is. Ook ziet u hier de status van meldingen en of ze al opgelost zijn. Een melding die afgehandeld is, blijft twee weken staan. Daarna verdwijnt deze van de kaart. Doet u liever geen openbare melding? Bijvoorbeeld omdat de melding iets over u persoonlijk zegt? Haal dan het vinkje bij ‘Deel mijn melding op de openbare kaart’ weg. Uw melding is dan alleen door ons te zien.

Spoed?

Is er een dringend probleem, zoals een rioolstoring of gevaarlijke dingen op de weg? Bel ons dan meteen via telefoonnummer 14 0320. Voor spoedmeldingen kunt u altijd bellen, ook ’s avonds of in het weekend. 

Meld met respect

Dan kunnen wij u verder helpen. Scheldwoorden, beledigingen of bedreigingen horen niet in een melding. Dat kan mensen kwetsen en helpt niet de melding op te lossen. Wij kunnen meldingen verwijderen die niet respectvol zijn.

Meldingen die bij een andere organisatie horen

Naast de gemeente handelen ook andere organisaties melding over de openbare ruimte in Lelystad af. Dit geldt voor de volgende onderwerpen:

  • volle of kapotte ondergrondse containers
  • kapotte bushokjes
  • problemen met water , zoals blauwalg of vervuild water
  • milieuklachten  , zoals overlast door geluid, geur of stof
  • woonoverlast  
  • zorgen over iemands gedrag

Weet u niet zeker wat u waar moet melden? Neem dan contact met ons op. We helpen u verder.

Bent u tevreden over de gemeente?

Wilt u doorgeven dat u tevreden bent over de gemeente? Of een compliment geven? Dan horen wij dat graag! U kunt mailen naar gemeente@lelystad.nl.

Bent u ontevreden over de gemeente?

Vindt u dat de gemeente u niet goed behandelt? Of bent u ontevreden over de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. Dit kan op vijf manieren:

  1. Vul het formulier op deze webpagina van gemeente Lelystad in;
  2. Stuur een e-mail naar gemeente@lelystad.nl en beschrijf hierin uw klacht.
  3. Bel naar telefoonnummer 14 0320 (maandag tot vrijdag tijdens de openingstijden); 
  4. Vertel uw klacht aan een medewerker bij de informatiebalie in het stadhuis;
  5. Stuur een brief naar:
    Gemeente Lelystad,
    t.a.v. klachtbehandeling
    Postbus 91
    8200 AB Lelystad

Privacy

Doet u een melding? Dan vragen wij naar uw persoonsgegevens. Deze gebruiken we om contact met u op te nemen als we vragen hebben over uw melding. En we informeren u over wat er met uw melding is gedaan. Wilt u weten hoe de gemeente met uw persoonlijke gegevens omgaat? 

Lees ons Privacy Statement.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Accepteer Strikt noodzakelijke cookies
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Accepteer Functionaliteitscookies
Cookies van derden
Deze cookies worden gebruikt voor functionaliteiten van derden.
Accepteer Cookies van derden
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Accepteer Prestatiecookies
Meer weten...