Legaliseren handtekening (o.a. op garantverklaring)
Een garantverklaring is een door een Nederlandse gemeente verstrekt officiële verklaring, die in sommige gevallen nodig is om bezoek uit het buitenland te kunnen ontvangen, bijvoorbeeld voor een vakantie. Een garantverklaring is nodig als uw bezoek zelf onvoldoende financiële middelen heeft.
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u deze laten legaliseren.
U zet dan in aanwezigheid van een ambtenaar uw handtekening op het document. De ambtenaar bevestigt met een stempel dat het uw handtekening is.
De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.
Aanvraag Contentblok dichtgeklapt
U vraagt het legaliseren van uw handtekening persoonlijk aan bij de balie. Maak online een afspraak of bel voor een afspraak naar telefoonnummer 14 0320.
Meenemen Contentblok dichtgeklapt
- Een geldig legitimatiebewijs;
- Het originele document waarop de gelegaliseerde handtekening moet komen te staan.
Kosten Contentblok dichtgeklapt
Legaliseren handtekening: € 16,10 per handtekening.